понедељак, 27. мај 2013.

DRUGI LJUDI, tri kratke priče


                                          Ilustracija preuzeta sa adrese


1. PODSETNIK ZA KOMŠIJU, S OBZIROM...
Nikada nisam upoznao komšiju. Kažu, važi za one s obzirom: kad pozdravljaš sve ispred lifta; svoje cipele držiš isključivo u svom stanu; staroj dami sa sedmog nosiš ceger do vrata iako stanuješ na drugom; mladoj mami sa trećeg guraš kolica sa bebom; rublje prostireš u sopstvenom kupatilu, a na terasi cveće i začinsko bilje. I da ne nabrajam, s obzirom da je trajalo dok sve nije zaboravio.
Jednom sam sreo njegovu ženu. Pitam za komšiju. Reče: Dobro je. Ima podsetnik.

2. ZVIŽDUK OD 8
Imam kolegu koji voli da zviždi. U kancelariji, dok se priprema za sastanak ili odlazi na pauzu. Kad ga šef izgrdi ili mu da novi zadatak. Dok odlazi kući, ćuti.

3. DRUGI ČOVEK
Jednog sam se zimskog jutra probudio s tim osećanjem. Rekao sam, s osmehom: kupujem mokasine. Malo sam bio začuđen. Nameravao sam da kupim čizme, s krznenom podstavom. Udobne. Praktične. Tople. Za ove prilike. Uostalom, svi sad nose.
Žena je rekla: Toplo je u čizmama.
Kćerka je kazala: Čizme su udobne. Uostalom, svi sad nose.
Komšinica, usput: Ništa praktičnije od čizama, za ove prilike.
Kupio sam mokasine. I dalje se osmehivao dok su svi u glas: Kupio mokasine: ni tople, ni udobne, ni praktične! Uostalom, ko ih sad nosi? Šta se tebi desilo?
Ja znam: postao sam naslov!

2 коментара:

  1. uživanje je čitati Tvoje priče!Komplimenti!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala na lepim rečima, Alex! Uvek se radujem našem susretu i trenucima kad nešto možemo da podelimo. Makar to bile mrvice,
    poput ovih priča.

    ОдговориИзбриши