четвртак, 27. фебруар 2014.

ŠAKE

kratka priča

(Ciklus PUTNE MINIJATURE)


U Beč smo doputovali autobusom, rano ujutro. Posle mukotrpne, noćne vožnje, valjalo je obilaziti grad. Prva destinacija kojoj sam se iskreno obradovala bila je Leopoldov muzej. Zaboravila sam na umor i neprospavanu noć čim sam se našla među Klimtovim i Šileovim slikama. Posebno, teško objašnjivo uživanje sam osetila već ispred prve Šileove slike, zadrhtavši od glave do pete. To je bio samo detalj slike: šake na slici „Death and Man“- koščati, kvrgavi, izlomljeni svet, rekla bih monstruozni, istovremeno i čarobni. I na svakoj narednoj, tražila sam upravo taj detalj, sa sve većim žarom i posvećenošću. Bila sam inficirana. Obuzeta šakama. Ostatak putovanja sam provela u ropstvu tog jednog detalja. Svuda sam ih tražila.

          U slici skamenjenog starca na klupi Staadt parka (Gradski park) koji drži prst iza uva, kao da želi da se priseti neke davno izgubljene melodije ili važnog razgovora;

          Na prstiću dečaka sa trga Maria-Theresien-Platz-a (Trg Marije Terezije) koji, teturajući se, nastoji da se približi golubovima i tako, ispružen, govori: uhvatiću baš tog;

          U zamrznutoj šaci saobraćajca na raskrsnici kod zgrade Parlamenta koja u trenu zaustavlja brundavu kolonu zahuktalih mašina u Ringu;

          Na šaci u beloj rukavici vremešne dame koja lagano prinosi ustima viljušku sa komadićem bečke štrudle sa jabukama u jednoj od bezbroj bečkih Konditoreien-a (poslastičarnica);

          Na prstima filmske dive sa TV ekrana u radnji šoping ulice, koja reklamira kozmetičku pomadu za revitalizaciju kože, uranjajući u kremu i lagano je razvlačeći preko lica.

I posle nekoliko godina od tog susreta, moglo bi se reći - opčinjenost još traje.



2 коментара:

  1. Sjajno! Šteta što ne prebacite na Google+ - ne možete ništa pokvariti niti izgubiti blog, samo ćete počastiti mnoge ljubitelje dobre priče

    ОдговориИзбриши
  2. Aleksandra, ne radi se o nekakvoj mojoj zloći, ili bojazni - nego automatsko prebacivanje neće pa neće...Odmah po objavi, ovaj post ( i par predhodnih...)je prebačen na G+. I, provereno se vidi, jer mu je jedan čitalac dodao 1+. Ne znam zašto ali ja ne mogu ceo blog da prebacim (jer automat."dugme" ne reaguje...) kako ste mi sugerisali, pa to činim kao do sada - kopirajući link svakog posta, pojedinačno. Ne mogu da se upuštam u pretragu šta je u pitanju, ali - svakako Vam hvala na sugestiji i pažnji. Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши